Nu stundar snart ett släpp av Bensland i Download-delen. Men, jag vet inte exakt hur jag ska göra för att det ska fungera.
Jag har testat med detta:
Öppnat Content Manager och valt Bensland 2021. Sorterar (filtrerat) bort sådant som är "Built-in".
Sorterade bort "Installed from DLS" också. Resten, det som är kvar är "Modified".
Dessa (1040 st) delade jag i två CDP-paket Därefter laddade jag upp på min Dropbox-server: de två paketen plus rutt och session.
Därefter testade jag följande:
Hämtade hem (laddade ner) sakerna (Modified-objekten, rutt och session) till en annan dator. Installerade med Content Managern.
Naturligtvis saknas allt som är "Installed from DLS", så jag högerklickade på rutten och väljer "Download". Saker "Available" installerades från DLS.
Vad blir resultatet? Jo, rutten saknar fortfarande saker som är "unknown" och gråa.
Vid kontroll på original-rutten på huvud-datorn så är de sakerna typ "Built-in". Något som alltså ska/skulle finnas redan?
Jag testar igen. Gör CDP av de saknade "built-in"-sakerna. Laddar upp på servern och hämtar hem till test-datorn. Vad blir resultatet nu?
Jo. det blir en del saker röda med "Missing dependencies".
Vad tycker ni jag ska göra?
1 alternativ är: Leta upp de användna TUME-objekten och ta bort dem/ersätta dem med något annat? Blir ett detektivarbete i rutten.
2 alterantiv är: Ladda upp saker och ting som de är och hoppas på att det fungerar för er?
3 alternativ är: Leta och försöka lösa det röda? Blir ett stort detektivarbete?
--------
Jo, en sak till. Jag vet att jag frågat om detta tidigare, men kan inte komma ihår hur man gör. Hur sätter man in en bild (skärmbild, typ jpg)
HÄR,
i inläggstexten? Utan att lägga dem sist (med "Hantera filer")
Hälsningar