Ang. plankorningarna. som jag skrev i PM ang. parametrar:
Om du kollar i script-mappen och i varje .lua-fil och på rad 22 så har du "Trigger distances". Här ligger alla parametrar för när bommarna ska triggas igång osv.
WARN_DISTANCE = 1000.0 aktiverar bommarna vid 1km avstånd t.ex. och WARN_TIME = 1.0 är att bommarna ringer i 1 sekund innan de fälls, tror jag...
En tanke var att skriva en script som skulle kunna ge WARN_DISTANCE och CLOSE_DISTANCE en variabel som räknas fram baserat på banans hastighet vid punkten där länkarna placeras, men andra typer av plankorsningar som jag har jämfört med i spelet har fasta värden. Men animationerna på dessa är ju helt felaktiga så man undrar ju hur DTG och 3:e-partsutvecklarna tänkte där egentligen...
Ang. Ljudproblemen så är det en bugg i spelet som berör plankornings-funktionen i spelet i stort. Vissa plankorsningar avger ljud, andra inte, och det verkar va slumpartat vart det sker varje gång man läser in rutten. Det här är något för DTG att lösa, inget jag kan göra något åt då problemet ligger i spelet i sig.
|