Visa ett inlägg
Gammal 2024-12-14, 13:01   #452
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 370
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ang. plankorningarna. som jag skrev i PM ang. parametrar:

Om du kollar i script-mappen och i varje .lua-fil och på rad 22 så har du "Trigger distances". Här ligger alla parametrar för när bommarna ska triggas igång osv.
WARN_DISTANCE = 1000.0 aktiverar bommarna vid 1km avstånd t.ex. och WARN_TIME = 1.0 är att bommarna ringer i 1 sekund innan de fälls, tror jag...

En tanke var att skriva en script som skulle kunna ge WARN_DISTANCE och CLOSE_DISTANCE en variabel som räknas fram baserat på banans hastighet vid punkten där länkarna placeras, men andra typer av plankorsningar som jag har jämfört med i spelet har fasta värden. Men animationerna på dessa är ju helt felaktiga så man undrar ju hur DTG och 3:e-partsutvecklarna tänkte där egentligen...

Ang. Ljudproblemen så är det en bugg i spelet som berör plankornings-funktionen i spelet i stort. Vissa plankorsningar avger ljud, andra inte, och det verkar va slumpartat vart det sker varje gång man läser in rutten. Det här är något för DTG att lösa, inget jag kan göra något åt då problemet ligger i spelet i sig.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat