Visa ett inlägg
Gammal 2025-04-04, 17:41   #112
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Tack! Det värmer!

Ang. bommarna, så funderar jag på att lägga in det sista som saknas för att flytta över från Beta-stadiet till en officiell release. Det är en mattematisk formel som tar banans STH i hänsyn för hur tidigt bommarna ska aktiveras.

För svenska signalerna så funderar jag att ta en omstart. Något av följande lär jag göra:
  • Börja om med en källkod gjord för annan signal (troligtvis gjord av DTG själva.)
  • Börja om med befintlig kod. (Minst troligast nu när oförklariga buggar och svagheter gör att det fungerar dåligt)
  • Börja om från grunden. (Mindre troligt, men värt ett försök)

ChatGPT har varit till stor hjälp, men inte ens AI kan hjälpa mig med den perfekta koden till en så pass buggig spel som TSC är.

Oavsett vad så kommer jag inte längre ta hänsyn till bakåtkompatibilitet till de befintliga signalerna. Så de befintliga som KMW och newS har skapat och den script jag kommer ta fram kommer med största sannolikhet INTE att fungera ihop med varandra. Fokus kommer vara stabilitet, funktionalitet och nya funktioner (TAB, Konfigurerbara signaler, svensk ATC m.m.)

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat