Visa ett inlägg
Gammal 2025-05-04, 02:05   #119
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Nu har jag tagit en första titt på de nya signalerna:
  • På dvärgsignalerna som har märkskylt så får jag spårets STH på skylten istället för signalens signatur. Och märkskylten sitter på baksidan av signalen.
  • Om jag inte missat nåt så har alla signaler max 5 länkar? Man behöver mer än så för större bangårdar (typ Cst).

Jag lyckas tyvärr inte alls få detta att fungera. Det ser ut som att signalerna inte hittar scripten eller att scripten på något sätt inte är kompatibla med de gamla signalerna (dvs alla lampor lyser konstant i alla signaler).

Har du någon aning om vad som kan vara fel?
Dem märkskyltarna ska bort, och jag behöver hjälp av en 3D-modellerare att ta fram nya märkskyltar då newS-skyltar är felvända och egentligen inte alls anpassade så som de används just nu. Men har du skrivit signalens signatur och nummer i Signal-ID:t när du placerade ut den?

Om du behöver fler än 5 länkar, kopiera ens signals.bin eller .xml och öppna den i editorn. Där inne ska det finnas en rad som säger hur många länkar signalen ska ha. Kom ihåg att ändra namnet också.

Ang. scripterna. har en debug_log.txt skapats i mappen /assets/SummerADDE/SESignalsTest? - Där borde det finnas felmeddelanden som genereras. Vad säger LogMate?

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat