Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-20, 23:11   #24
Jonte
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Jonte
Standard

[/quote]

Nu har du missat nåt här... Efter 11 september har USA, och framförallt Bush fått terrorism på hjärnan. Det USA kunde ha fått rätt till var att tvinga Irak att göra sig av med vapnen eller så skjulle dom nedrusta... det USA vill är att störta Saddam, och sätta in en amerikans officers som "Tillfälig ledare". Detta är inte tillåtet, och Bush har gått över gränsen. Att Saddam ä'r en stor jävla skit kan jag hålla med om, men om USA får bomba sönder ett land "i fredens namn" så kommer detta bara leda till att fler länder gör på samma sätt, och kunna hävda att de har rätt. T.ex att Israel spränger palestinerna eftersom dom "är terrorister".
Det är så, att det är inte ett antal länder (eller 1) som skall avgöra om en ledare skall bort eller inte. Detta är en skrämmande utveckling...
Och detta hot mot världen som Saddam skulle utgöra, vilket är det? Saddam må vara dum, men att spränga länder i Europa och Asien eller överhuvudtaget i grannl'änder gör han inte. Dessutom, hur vet man att han inte nedrustat? Fick vapeninspektörerna jobba klart? Hade dom börjat nå framåt? Svaret är, enligt Blix, ja, de hade börjat komma nånvart. Dessutom, det är svårt att bevisa att man inte har nåt, om de man skall bevisa det för har gett sig fan på att man har...

Jonas M. Bobjörk

Visst kanske gräset är grönare på gården bredvid.
Men duger inte gräset på din tomt?

http://www.bobjork.nu/download/msts/
[/quote]

Nu är det faktiskt inte bara så att Irak är ett hot mot omvärlden, utan Saddam Hussein och hans män är ett hot mot det egna folket, tänk Irak med en så anrik historia och dess folk ska torteras, terroriseras utav en vettvilling, likt det som hände i Kosovoså måste man agera för mänskliga rättigheter, Irak behandlar exempelvis kurderna i norra delen utav landet likt slavar, man tvingar dem att byta namn för att överhuvudtaget få några skitjobb, dem som inte lyder diktatorn dödas eller förs ut ur landet efter att ha torterats.

Saddam Hussein har som Trigger sa fått många många år på sig, sanktioner, tryck från FN har inte hjälpt, vilka vägar finns att gå ? Ska ett av världens sista diktatoriskt styrda länder få bestå ?

För att få massmedial uppmärksamhet så placerar man krigscentraler nära bostadsområden, för att så många av sina egna ska dö, för då tycker ju omvärlden synd om Irak, eller jag bör hellre säga Saddam.

Att Saddam fick 100% av rösterna i valet är ett skämt, det bör vem som hellst förstå, demokrati år 2003, någon ?

Som jag nämnde tidigare är det ett mode att rikta sina aggretioner, sitt hat mot USA, vilket är beklämligt, utan att gå in närmare på inrikespolitik så är det ett resultat utav Socialdemokratisk propaganda..

Sen Stefan, vad ska man med en ideologi till som inte funkar i verkligheten ? Vi har sett vad kommunsimen har gjort så jag vill inte höra drabblet om att det i grunden är en bra ideologi eller något dylikt..

Jonte
Jonte besöker inte forumet just nu