Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-25, 18:06   #42
Kalle Lj
Senior Member

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Pson

Tycker bara ni borde vara tacksamma över att en ljudsignal låter när dörrarna stängs. Eller hur? [8D]

Med vänlig hälsning:
Pson

X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar.

Jo, det är sant....Den där ljudsingnalen kanske är bra och så men man stör sig iaf på den [8D][B)][B)][:0][:0]

Men jag gillar fortfarande Cx mera än C20, ta ett färskt exempel:

Nu alldeles nyss skulle jag åka från Slusen till Hötorget och tillbaka igen. När jag kom till slussen fick jag vänta ett tag innan ett C20 tåg uppenbarade sig, tåget stannade och jag gjorde mig redo att stiga på. Men innan det skedde fick jag vänta i ca 8 s innan dörrarna var öppna så att man kunde gå in. Väl inne i tåget fick jag stå men hade inget att hålla mig i så jag höll på att ramla över en barnvangn (kan också vara att jag är klumpig). Och på T-Centralen öppnades och stängdes dörrarna (inkl. ljudsingnalen), sammanlagt tog det 23 sekunder. Tillslut kom jag fram till Hötrget...[^][^]

På vägen hem komm ett Cx, dörrarna öppnades direkt och folkmassan strömmade ut. Vangnen var relativt nymålad så det fanns inget klotter eller nåhot sånt, vilket är mkt ovarnligt. Resan löpte på fint hela vägen till Slussen.

Även om det hade vart t.ex Pson som hade åkt denna lilla resa hade det förmodligen vart tvärt om, men det ger iaf en liten bild av situationen.

KAlle

Kalle Lj besöker inte forumet just nu