Tack för ideen, det värmer verkligen att ni bryr er!!
Ja, tips på material, böcker mm som är nära till malmbanan är fortfarande hett stuff och mottages mycket gärna! Känner ni till bra böcker eller annat, tipsa om det! Bra kommentar om malmbrytrningen, jag har dåligt med faktamaterial om den, i synnerhet spårplaner och vad spåren används till.
Ni visar ju redan er uppskattning till rutten fast den inte kommit ut än, bara det ger mig extra energi att streta vidare! [:I]
Men, jag tror inte att jag ska skapa en fond eller nått, LLJ är och ska förbli en freeware-rutt.
En av de saker som ger "knuff" framåt är när man får in nått nytt o snyggt material att lägga in. Det kan både vara information, artiklar eller nått som ger uppslag till lösningar, men det är ju också när man får fatt på nått nytt objekt att bygga in. Man får alltid hålla en pejl på nya objekt på siterna, alltid hittar man nått, men även under designtävlingsfasen så gav de nya ommålningarna mycket inspiritation till bygge.
För att ansluta lite till din diskussion angående datorkraft kontra rutt... Jag jobbar egentligen ganska "hänsynslöst" [

)] utifrån att ta hänsyn till att rutten ska gå bra att köra i långsammare datorer. Skälet är egentligen två, det första är att jag jobbar i första hand för att jag själv ska bli nöjd med resultatet. Självisk ut i fingerspetsarna...

Verkligheten ser ju ut som bara den i fråga om växtlighet. Även inne i orterna är det massor av växtlighet, som vi inte ens kan komma i närheten av. Men, jag vill ge förnimmelsen av att det är mycket växtlighet och då blir det väldetaljerat, med påföljden at det kräver lite mer dator.
Det andra är att datorbranschen utvecklas snabbt. Hehe, en positiv effekt att det tar tid att bygga en rutt, datorerna hinner ikapp... [8D]
Även om man inte har möjlighet att köpa nytt o värst, så är gårdagens "värst" riktigt tillgängligt idag. och så fortsätter det. Så, jag har resonerat att jag inte tar någon direkt hänsyn till att det ska gå bra att köra med svagare datorer, med tanken att förr eller senare löser det sig för de flesta.
/Mats A
LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14