Tack Pelle för de fina orden!
Nej, det var absolut ingen dum fråga... Trevägsväxeln är uppbyggd från Xtracks modulväxlar, i det här fallet 6-gradersväxeln. Det finns en ren trevägsväxel som test i xtracks, men du får bekymmer att välja spårväg eftersom valet bara är rakt eller sväng i MSTS. Så, jag använder bara uppbyggda trevägsväxlar, det känns dessutom som om det är en vanligare typ av växlar i verkligheten....
Näe, spårtexturen är en hämtad textur, som jag sedan har vässat för att få ett mer sandigt/rostigt utförande och som går i samma färg som marktexturen så att spåren ser mer sammansmälta ut med marken.
Jag har inte gjort någon förändring på rälsdelen än, men det står på agendan också. Var häromdan och fotade rälsdelar som jag ska använda. Den är visserligen ganska bra den här, men det kan bli bättre.. Och, det är trevligt att ha nått som är helt eget..
Dson: Nja, det var ju artigt frågat...

Men, som jag skrev för nån vecka sen, så rök 25 tiles runt Landbäck... grr.. Det knyckte naturligtvis projekttid... På uppsidan, så fick jag ett nytt Landbäck som jag tycker är mycket roligare och funktionellt än den gamla spårplanen. Hela linjen är dragen lite annorlunda några kilometer norrut och nån mil söderut som ett resultat av de förlorade tilesen.
Det rullar på finfint nu med arbetet (peppar, peppar...), men jag vill inte lämna några utfästelser förrän jag har knytigt ihop rutten komplett igen, det är först då jag någorlunda hyggligt kan vara säker på att det inte finns ytterligare "sur-hål" kvar...
Och, det är inte så långt kvar tills alla spåren sitter ihop igen i hela rutten... Sen är det en baggis att göra klart... Bara 7 miljoner träd till...
/Mats A
LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14