Ämne: LLJ [status]
Visa ett inlägg
Gammal 2003-04-14, 23:13   #360
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jag kan sitta hur länge som helst känns det som... Nu ska ni inte lyssna på vad jag säger, men jag har kommit på mig själv att inte ha bootat om på flera dagar, innehållande arbetspass framför RE varje kväll... Och, ibland på dagarna om det är helg... Sunt förnuft från erfarenheter säger att det ska bootas om åtminstånde inte med längre intervall om kanske 4 timmar med 1G i minne... Men, jag gjorde ett snabbt överslag när jag bootade om den datorn senast och det rör sig om nån gång i mitten på förra veckan... Och, kanske ett 40tal timmar framför RE.. [:0]

Så, vad gäller ombootning, så lever jag inte riktigt som jag lär... Däremot så är jag noga med att backuppa rutten kontinuerligt... Under senaste veckan så har jag backat upp 4 fulla gånger, så jag har alltså 5 versioner just nu som inte någon är äldre än 7 dagar. Sedan tunnar jag ut backupperna lite grann, man behöver inte ha så täta versioner kvar när dom blivit månader gamla. Fast i huvudsak så zippar jag ner även dom o sparar även dom, faktiskt... Tar emot att deleta nån version helt....

Så, börja inte slarva med att boota om nu bara för att jag inte gör det så ofta...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat