Visa ett inlägg
Gammal 2003-04-24, 17:53   #9
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Pelle E

Tänk om vi hade Sthlms C till Narvik för nattåget ovan, och en aktivitet längs hela rutten med tågmöten etc. En sån rutt drömmer jag om att nångång få köra i MSTS. Ni som byggt stora rutter tidigare, hur stor skulle en sån rutt vara i GigaByte om utsmyckningen längs banan är i klass med KMJ, LLJ m.fl? Är det möjligt att ha så stora rutter i MSTS?

/ P E
Vad jag vet, så finns det ingen begränsning i hur stor en rutt kan vara... Allt blir bara större o tyngre att jobba med... Jag tror också att det faller in naturliga begränsningar i man-tid för ett sådant projekt. Innan ett sådant projekt är klart, så har det hunnit kommit fram nya simulatorer... Oavsett fabrikat..

En nyckel till att verkligen kunna göra en stOOOr rutt tror jag är att dela upp den i delsektioner. Vilket idag inte är möjligt i MSTS. Om det skulle vara möjligt, så skulle man ju kunna koppla ihop alla de rutter som släpps... Om man får drömma lite...

Förlåt, Dalle... Men, eftersom det var sovvagnar det egentligen handlade om, så föll jag in i drömmandet.. [:I]

Snygga vagnar, dom kommer garanterat att användas i nattågs-omloppen på LLJ...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu