Ämne: LLJ [status]
Visa ett inlägg
Gammal 2003-06-13, 17:01   #415
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Tack Pson!

Spårsträckemässigt så är LLJ väsentligt större än KMJ. Till och börja med, så är det ju sträckan Antberg till Innarvet och det är ju originalrutten St. Anton i sin helhet. Bara där är det 10 mil. Sen har vi bibanerna till Dandret och Svappavare, som är 6 mil vardera. Kirviksdelen är lite drygt 3 mil och timmerbanan adderar ytterligare 2 mil. Hmm, nu är vi uppe i 27 mil... Vidare har vi SJ-linjen på kanske 4 mil, samt sträckan ner till Leleå på 2 mil. Totalt alltså i häraden 33 mil. Jag har för mig att KMJ ligger i storleksordningen 6 mil mellan Munksäter och Kvarndalen.

Jag håller också helt med dig om att KMJ har det vackraste landskapet, utan konkurrans. Och, det jag sett av V2.5, så höjs ribban ytterligare...
Jag tror och hoppas att KMJ ger inspiritation till många, åtminstånde blir jag inspirerad.

När kommer LLJ.... [)] Ja, ett och ett halvt år har jag gnott med den här rutten... Mycket skulle sett annorlunda ut om man visste det man vet idag... Med de utfästelser som jag gjorde runt årsskiftet (att man aldrig lär sig!! ) så är jag såklart väldigt försiktig i att säga nått, men målet är ju definitivt att LLJ ska kunna bli svenskt MSTS-pyssel under hösten...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat