Hej och välkommen till forumet.
Det var fin bara du byggt med gott om objekt.
Din dator är inte dålig tycker jag det enda du inte uppger är vad du har för typ av grafikkort för det är väldigt avgörande.
Grafikkort är det som påverkar prestanda mest och därefter är det processor. Vilken typ av minne du har (sdram eller DDR) skulle jag vilja säga är av mindre betydelse.
De tips jag kan ge är att eftersom du har mycket RAM använda en del av minnet till Trainz, finns ett sätt där man talar om för Trainz hur mycket minne Trainz får använda till att cacha objekt.
Vidare är det väldigt "kvalitet" på de olika objekten du har laddat ner. En del addon-skapare bryr sig inte så mycket om hur många polygoner deras modeller har utan de bygger till de är nöjda. Detta medför att ju fler objekt med höga polygonantal dessto bättre dator behövs... Om alla byggade objekt som följde Aurans specar så skulle i stort sett alla banor flyta bättre (men å andra sidan skulle de inte heller vara så snygga) - Det är en verklig konst att bygga med så få polygoner som möjligt och ändå få till något snyggt.
Något som slöar ner en rutt mycket är om du har många splines. Försök att minimera användandet av dem. Vidare kanske du får testa dig fram och se vilka objekt som segar mer mest och ev. plocka bort dem.