Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre
Hej igen!
tufftuff: Sa du inte att du vill sälja några lok? Är inte det att tjäna pengar? Nu säger du så här: "Vore det så att jag ville tjäna pengar, slutade jag helt med det svenska och gick över till enbart Tyskt & Amerikanskt." Allt som man säljer och får betalt för, tjänar man väl pengar på (ja, om man inte köper det dyrare själv förståss!)?
Du behöver inte ursäkta dig eller nått, var istället rak och säg att du vill ha pengar för allt arbete du lägger ner. Jag respekterar ditt beslut, men systemet "payware" tycker jag inte om!
Jag förstår att det är mycket arbete nerlagt på varje modell, men går det inte snabbare och lättare att göra dom, eftersom man borde bli bättre på 3d-programet ju mer man håller på med det?
Barman: Ja, att folk från hela världen laddar ner svenska gratis modeller är inget konstigt. Men hur blir det när dom ska få betala tror du? Jag har själv laddat ner massor av tåg ifrån hela världen, men skulle jag behöva betala för ett amrikanskt tåg, så struntar jag i tåget.
Visst jag fick också en chock när jag flyttade hemifrån. Men du kan inte jämföra nån som har 200-300kr i månaden och bor hemma, med nån som har c:a 10 000kr i månaden..... Självklart behöver ju inte den som har tio tusen tänka efter, om han ska ha råd att köpa två lok denna månad....
Allt blir inte payware för att en tar betalt säger du?????? Tror du verkligen att ingen annan vill ha betalt, när dom ser att andra kan sälja sina tåg!? Värsta scenariot är att det blir följa john, en börjar och sen följer resten med och till slut är "allt" payware. Det behöver ju inte bli så, men risken är stor. Och då är nog inte MSTS eller Trainz roligt längre, för nån.
http://pirpen.cjb.net/
|
Behöver inte säga något nu när du sagt det osm jag tycker!

Dson:
Jag gör 3d och sånt(inte lok men det är 3d!) och tar inte betalt.
Tycker det är skitkul att kunna göra något som andra använder![8D]
PS. TuffTuff gillar nog itne att tråden spårar ur(?) så jag har sagt mitt och gör inga fler OT inlägg här![V]
Olaf Lindström, Olis
Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design...