Visa ett inlägg
Gammal 2003-07-16, 21:27   #4
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vr98olli

Synd...

Det är lite längesen jag gjorde backup(1 vecka sen och jag jobbar ofta...)

Det var inte svartskärm när jag spara![|)]

Olaf Lindström, Olis
Rackarns otur, Olis...

Det du ser på bilden är ju det som finns i tdb, men det saknas i world-filerna. Om man är sugen på att labba lite, så kan du ju alltid göra lite pyssel.Om du som du säger har jobbat länge, så kan det ju vara värt det... Börja isåfall att spara undan en kopia, precis i det skick som den nu är. Se även till att inte den senaste backuppen rörs, utan bara plockas grejer ifrån.

Kika i de aktuella worldfilerna nu i din aktiva rutt och se om det är nått som ser sjukt ut. Kolla även om du har *.bk -filer för de korrupta worldfilerna. Om ja, lägg tillbaka dom som original-world-filer, kanske kan du minska förlusten. När du gått igenom de aktuella ställena så kollar du i RE om det ser vettigt ut. Nu behöver du köra en rebuild, så att tdb kommer i synk med world-filerna igen.

På tal om backup, o så där... Ni vet, Mazz lag...
Det är ju abslut inte kalendertid som är det som bestämmer när det är dax att göra backup, utan den mängd arbete som är nedlagt i den aktiva rutten. Eller, för all del, även om det är "ädelt" arbete som är gjort, dvs nått knepigt som man laddat för... Backuppa alltid när det känns att det är mycket gjort, som skulle vara jobbigt att mista. En snabb titt bakåt i mina backup-gömmor visar på flera tillfällen där det finns fler backup på samma dag.

Hoppas verkligen du kan återskapa det du har problem med, för spårplanen på din bild ser väldigt intressant och skoj ut.
Du har väl koll så du inte får för mycket objekt i en tile, fast det vet du ju redan...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu