Hej alla. Jag håller på med de svenska signalerna på MSTS. Jag vet inte var de har tagit vägen men det fanns två uppsättningar signaler här på e-buzz.net.
Dels Swesig_b3 som gjordes av Mats Strid och dels swesig2_beta1 som gjordes an HP. Dessa två har jag blandat ihop i en salig blandning och de fungerar faktiskt bra. Det finns en mängd olika signaler för olika ändamål på spåret. Däremot finns det ingen bra beskrivning på dessa eftersom det är/var en betaversion. Om ni hittar dessa och vill leka med signalerna så kan jag svara på frågor på följande sätt:
- här på forumet.
- Email
hans.pursche@telia.com
- MSN messenger, sök på Hans Pursche
Robban, vilken rutt gjorde du aktiviteten på som visade röda signaler?
vl, signalerna (förutom växlingssignalerna) skall vara röda när det står vagnar ivägen annars så skulle du junna köra in i vagnarna om du körde ett tåg. precis som i verkligheten så måste man få tillstånd att passera en sådan signal vid vissa tillfällen. Det är som sagts förut bara att trycka på TAB.
Pelle E, ingen uppdatering är pågång vad jag vet men vi kanske skulle kunna diskutera oss till en uppdatering tillsammans här på forumet.
vr98olli, jag håller med. KMJ har den första versionen signaler som fungerar bra men också har vissa 'begränsningar'.
PS!!! Ni vet väl alla att det finns lite 'litteratur' på MSTS-skivan i en mapp som jag tror heter 'Techdocs'. Där finns mycket läsbart, bl a 'How_to_make_Signal_config_and_script_files'. Läs den om ni är intresserade av att göra signaler.
DS!!!
/Pursche
Lokförare