Citat:
quote:Tidigare skrev y3fan
Tjena allihopa
Jag har några frågor angående mitt senaste lok
(om frågorna redan finns så ber jag om ursäkt för det, jag har letat på forumet men ej hittat svaren)
Hur kan man ändra längden på sitt lok? just nu har jag den längden som det är på eng-filen och när jag ändrade den så kunde jag köra genom vagnarna med loket, kanske inte så bra.
Det leder in på nästa fråga om kopplet, just nu går tågkopplet in i vagnen, hur ändrar jag det?
Hur får man till så att hjulen snurrar?
Hytten ser för tillfället riktigt tråkigt ut så hur får jag till genomskinliga fönster?
Hur ordnar man till ljusen?
Hur får man röken att komma från avgasröret? just nu kommer det från hytten (kanske inte så bra)
Jag har förstått att man ska angiva någon sort av koordinationer, så då tänkte jag att då mäter jag bara avståndet från mitten på TSM, men då hamnade avgaserna i hytten. vad gör jag för fel?
Sista frågan för tillfället hur gör man en snygg cab, med början på en jpg bild till en färdig cab?
Jo en fråga till, ser den snygg ut?
Ser den ut att ha rätt mått? längden är för tillfället 9 m men den ska visst vara 11 m, men bredd och höjd har jag ingen aning om
varför en när man kan få två? - våningar alltså
|
"
Hur ordnar man till ljusen?"
"
Hur får man röken att komma från avgasröret? just nu kommer det från hytten (kanske inte så bra)"
Jag är ständigt anlitat av MICKE321 för att fixa ljust och rök till hans fordon. Skicka dina filer till
c.huebner@telia.com så ska jag ta mig en tit på den. Men du får räknar med att det kommer att ta ett tag innan jag blir färdigt med arbete.

/Chessie System
Chessie Railroad System 1972 - 1986
"Gone but not forgotten"