Med över 3 års erfarenhet inom webhotellbranschen kan jag själv skriva några varningens ord.
Fri trafik har aldrig existerat, och kommer aldrig existera.
Det dessa webhotell gör, b-one, 99-kronor, web10.se , cliche med flera med flera, är att erbjuda "fri trafik" för att locka kunder.
Visst är det lockande.
Dessa webhotell har själva inte fri trafik, frågan är då, hur kan dom erbjuda kunder fri trafik.
När kunden börjar närma sig, vad hotellet anser är en gräns för trafiken så kommer dom blockera era konton, och säga att ni belastar server för mycket. Det har dom all rätt till, om man läser deras avtal som är fullt i skitsnack så kan dom istort sett stänga för vad som helst.
Sen att dom skriver att ni betalstar servern istället för att ni drar för mycket trafik är bara för att gå runt lite och kunna ha kvar detta falska marknadsföringstrick, som är ett av dom fulare jag sett.
Jag själv driver webhotell, och jag skriver inte detta för att locka fler kunder till mig, däremot tycker jag det är tråkigt när folk får sina sidor nerstängda p.g.a idiotiska hotell.
Vill verkligen betona detta för er som kanske ser detta som ett fult marknadsföringstrick från min sida, vilket det icke är
Däremot funkar säkert ovanstående hotell för gemene man med låg transfer/lågt antal besökare. Men så fort du börjar ta trafik eller ha många besök kommer löjliga ursäkter från bolagen.
Läsvärt ->
www.unlimband.com
För övrigt är det väl trevligt att svttl får en hemsida, ser fram emot att lägga ytterligare en tågrelaterad sida till mina favoriter