Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-11, 16:10   #12
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det är för jäkligt, men inte oväntat. Det har ju hänt massor av saker nu på senare tid, t.ex. Järnrörsmannen, Gamla Stan m.m. Senast idag blev ett 5-årigt barn knivmördat på en förskola i Arvika.

Det verkar som om regeringen nu har fått smaka på vad dom själva ställt till med. Ja, det är ju dom som dragit ner på psykvården och bestämt att patienterna ska bo ute i samhället (bland vanligt folk), i stället för på hem.

Sen förstår jag inte varför inte läkarna som friskförklarat patienter som på nytt gör något brott, inte kan hållas skyldiga!? Då skulle dom nog vara mer försiktiga på vilka dom släpper ut i samhället igen.

Jag förstår heller inte vad poliserna håller på med. Dessa personer brukar inte vara totalt okända för polisen, dom brukar m.a.o. ofta begå brott och/eller pendla in/ut inom psykvården. När man dessutom hör att dom inte stoppar komunaltrafiken, spärrar av och skickar ut larm till alla poliser, kan man undra om dom egentligen vill ha tag i nån gärningsman????

Jag tycker hemskt synd om Anna Lindhs familj! Har inte mycket till övers för politiker, men dom är ju människor dom också. Och Anna Lindh, liksom Olof Palme, tycker jag verkade vara en av dom bättre.

Jag tror absolut att han som gjort detta, inte planerat detta (och följt efter henne). För då hade han säkert angripit henne på en annan plats än NK, som har vakter, kameror m.m. Kan vara så att han försökt att råna henne, t.ex. ta hennes väska och det har gått snett......vem vet?

Jag hoppas att polisen och säpo nu ändrar sina rutiner och att regeringen ändrar på psykvården, annars har vi snart ett nytt vansinnesdåd igen!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu