Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-30, 16:59   #6
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev niofem

Okej, jag vet att folk har tipsat om den här rutten och det här tåget förut. Men, för er som inte har installerat LGV och TGV, har inte fått ut det mesta av Train Simulator!

Jag hade rutten för flera månader sedan men körde inte så mycket på den. Mest för att en X2:a inte gick att köra speciellt fort innan nödbromsen slog till. [V]

När jag nu däremot kör med TGV Duplex så är det en helt annan sak. Precis som du skriver så är ljudet i den fantastiskt. Visst är det ballt att höra hur mullret/motorljudet ökar med ökad hastighet? Det är också läckert att höra hur hjulen gnisslar när man bromsar in tåget. []

Har du, eller någon annan, problem med att hastighetstavlorna ibland ger 270 Km/h istället för 300 Km/h? Jag gjorde en aktivitet där jag kör från Valence TGV till Marseille och det händer ca 5-6 gånger att nästkommande hastighetstavla visar 270 Km/h istället för 300 Km/h. [8]

Jag har varit inne i RE och kollat på en av hastighetstavlorna som ger 270 Km/h och den är lite annorlunda än den/dom som ger 300 Km/h. Man kanske får fixa till det hela manuellt. Jag skall köra sträckan och ta en skärmdump framför varje "felaktig" hastighetstavla så att man har koordinaterna när man skall in i RE och ändra. Hursomhelst så är det irriterande när hastighetstavlorna helt plötsligt ändrar värde. Man vill ju helt köra 300 Km/h hela tiden![]

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu