Visa ett inlägg
Gammal 2003-10-01, 11:51   #7
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Rogge
Har du, eller någon annan, problem med att hastighetstavlorna ibland ger 270 Km/h istället för 300 Km/h? Jag gjorde en aktivitet där jag kör från Valence TGV till Marseille och det händer ca 5-6 gånger att nästkommande hastighetstavla visar 270 Km/h istället för 300 Km/h. [8]

Jag har varit inne i RE och kollat på en av hastighetstavlorna som ger 270 Km/h och den är lite annorlunda än den/dom som ger 300 Km/h. Man kanske får fixa till det hela manuellt. Jag skall köra sträckan och ta en skärmdump framför varje "felaktig" hastighetstavla så att man har koordinaterna när man skall in i RE och ändra. Hursomhelst så är det irriterande när hastighetstavlorna helt plötsligt ändrar värde. Man vill ju helt köra 300 Km/h hela tiden![/size=2][]

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Jag trodde att det skulle vara så, att hastigheten ibland sänks till 270 för natt därefter ökas till 300 km/h. Men när jag tänker på det, varför sänka hastigheten med 30 km/h för att 1 km senare öka den med lika mycket igen?!

Jag håller helt med dig, dessutom är det otroligt svårt för att inte säga omöjligt att bromsa från 300 till 270 km/h på bara någon kilometer! Jag menar; i 300 km/h kommer man cirka 80 meter per sekund...

I övrigt är LGV suuper, ni som inte har testat den: gör det!

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net