Ämne: Önsketråd
Visa ett inlägg
Gammal 2003-10-14, 06:54   #64
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hejsan!

Ursäkta jag lägger mig i diskutionen, men vilken konstig inställning vissa har, typ: Jag skickar bara ritningar till dom som jag vet kan göra nått av dom.....

Med sån inställning så är det ju hemskt många som blir sugna på att testa att bygga nått!????

Jag har själv inte byggt nått i 3D. Vet inte om jag nånsinn kommer göra det heller???? Men jag sparar på mig ritningar, ifall andra vill ha eller jag sätter igång att bygga.

Sen tycker jag (skriver: tycker jag), att om man har ritningarna, så kostar det bara lite tid, för att skicka dom till nån som vill ha dom. Har man ritningarna, så är det för man själv ville ha dom först och främst! Annat om man är tvungen att använda tid och pengar på att leta fram nått som man själv inte vill ha.

Jag har bränt cd med rutter och skickat till ett antal personer (med modem) utan att ta betalt. Kan tyvärr inte göra det till alla jag vill, p.g.a. att jag inte skiter pengar. Men jag vill inte förstöra en fin hobby med att blanda in pengar!

Jag har också mailat texturbilder åt flera på forumet. Tänk om jag skulle kräva att det måste bli nått av dom? Eller att jag ska ha betalt för att ha tagit dom? Bensinpengar och för tiden, man är ute och fotar????? Däremot brukar jag ofta uppmana till bygge, men aldrig kräva det!

Gäller det nått jag redan har, som kan mailas och som andra vill ha, så är det inga problem. Det är ju bara att skicka, tar nån minut av min tid och den bjuder jag på.

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu