Tycker det är lite konsigt hur folk kan bedömma TRS2004 utan att ha spelat det. De saker jag upplever som positivt med TRS är inte de grafiska utan att de utvecklat spelmöjligheterna. Självklart är TRS2004 inte den optimala tågsimulatorn men det är en bättre simulator än vad Trainz UTC är.
Aurans orginalspår är verkligen inte snygga och jag använder dem aldrig. Jag kör med antingen STWs spår (STWs spår finns med i spelet från och med nu - nya spår som inte finns på stw-sidan) eller de ungerska (suger fps dock) samt rad andra saker från STW. Detta gör att jag tycker Trainz får ett helt annat utseende.
När det gäller övrigt vägar, tunnlar och så vidare är Aurans egna inte speciellt snygga. Därför känner jag stolthet att kunna ha med svenska saker i spelet direkt från början. På detta sätt slipper folk ladda ner precis allt för att kunna bygga svenskt
Hade vi vetat vad vi vet idag om hur 3rd party skulle fungera hade vi ganska enkelt kunnat fått med 300 ja kanske uppmot 400 unika saker. Nu får vi/ni nöja er med ~230 olika svenska saker som finns med default i spelet.
Som Tomas säger är "reglerna" (script) som man kan lägga till oändliga. Hans nya tavlor där AI-tågen tutar automatiskt är väldigt läckra. Vem har inte önskat att dator-tågen ska tuuta själva när de passerar skyltarna

Och när sedan Rojje varit duktig att spela in ljud blir det än mer häftigt