Citat:
quote:MatsH: Det skall bli spännande att se dina tankvagnar på spåret. Vad tror du om att göra dom påfyllningsbara i TRS? Jag har inte testat detta ännu men det skall nog inte vara omöjligt att få till. Auran släpper nog CCG i det närmaste.
|
Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Det hänger som sagt bara på att man vet hur man gör. Det borde väl inte vara så svårt med tanke på att det är en osynlig last. Jag antar att man ska placera en point typ "a.xxx" där tappkranen på vagnen ska sitta. Det där med lastvikter och så ska väl definieras i config.txt eller?
Jag har i alla fall börjat använda eran boggi med mycket gott resultat. Ska även byta ut mina buffertar vid tillfälle. Jag är dessutom inte nöjd med mina vagnstexturer, men jag vet inte ifall jag kan göra dom så mycket bättre. Är det annat ljus i TRS2004 jämfört med UTC, eller är det bara jag som råkat dra upp gamma-slidern lite för mycket? Jag tycker att mina vagnar ser så ljusa ut nu.
Arbetet fortsätter.
mvh .... Mats
EDIT: Det var nog bara jag som petat för mycket på gamma-inställningen. Gick tillbaka till default-värdet och nu ser det ut som det ska igen.