UPPFATTAT!
Trodde inte det var någon hemlighet! Mitt inlägg med svar ligger kvar på Aurans Forum. Konstigt att det inte är borttaget där, men någon borde väl tipsa forumvärden? Om man nu vill hålla sina texturer hemliga är väl .texture-formatet inte speciellt bra eftersom tydligen hela FS-CFS-MSTS-världen vet hur man extraherar texturen. För att komma tillrätta med Stöldproblemet borde man kanske be Auran att primtalskryptera texturer, .im, .pm och .kin-filer. Hur snabbt blev TRS2004 då tror Ni? Nej,skämt åsido, .texture-formatet är en sammanslagning av .tga-filer och texture.txt-filer till en hexfil som går fortare att läsa av Jet-motorn i Trainz. Om man vill ha ett något bättre skydd får man väl ja-arkivera sina alster. Det lär också vara möjligt. (det finns extraheringsprogram för Jet-Arcive också!)
Visste Ni att det finns program som extraherar 3DS-filer ur .im, .pm och .kin-filer? Hemska tanke! Blunda, och ta bort allt sånt!!!!
Men vad nyttar allt detta till om man inte är en bra konstruktör? Ni i STW är bra konstruktörer och behöver inte vara rädda för att nån skall sno Era kunskaper, det kan ingen! Men att titta och lära av mästarna har alltid varit ett bra sätt.
Jag tillhör den generation som inte stjäl och om jag vill låna något så frågar jag ägaren: Och accepterar ett NEJ för ett NEJ!
Ledsen för klumpfoten!
LAn