Hej igen!
Lämnar tillbaks fläkten på måndag. Jag köpte inte fläkten för "det långa och balla" namnet. Jag gick in i databutiken och bad om det kraftigaste dom hade till Intel. Namn bryr jag mig inte ett smack om!
Det finns inget att ställa varven på, på denna fläkt. Den verkar bara göra det själv efter hur varmt det blir!? Hade aldrig köpt den om jag vetat det! Trodde inte det fanns "berg och dalbane fläktar"??????
Glömde visst lämna lite uppgifter: Inga extra kort på moderkortet, förutom grafikkortet. Jag använder det inbyggda ljud- och nätverkskortet! Nät agget är på 300 watt. Hårddisk, cd, brännare m.m. sitter långt ifrån varann. Kablarna hänger inte i vägen för luftflödet. Lådan är en Big Tower (finns gott om plats i den!).
När man spelar så går ju tempen upp lite det är klart. Jag hade ju lånat en AMD 750 Duron och ett moderkort (när min pajja!) och hade i övrigt samma saker som när jag hade XP2000+ och då var tempen runt 35 grader. Så ju kraftigare processor desto mer värme, verkar det som. 50 grader för en AMD är ju inget att gnälla över och det gör jag inte heller, men 50 grader med Intel tycker jag inte verkar normalt!?????
Att vända plus och minus fel. Hur gör man det? Det är ju ett spår på kontakten som ska i moderkortet. Den går bara att sätta åt ett håll!
Vad jag läst mig till, så ska man inte kunna bränna en Intel processor. Den lägger istället av! Och det ska den göra vid runt 70 grader. Men ju lägre temp desto bättre, eller har jag fel?
http://pirpen.cjb.net/