Mycket tråkigt att höra vad som hänt Pierre! Ja, man kan ju säga att det sket sig redan ifrån början. Många turer fram och tillbaka kan man minst sagt säga.
Om det nu är så att datorn inte vill starta kan det ju antagligen vara både mjukvarufel eller hårdvarufel. Det verkar ju dock vara moderkortet som är boven i dramat. Eftersom inga saker fungerar? Går fläktar m.m. igång eller är den helt stendöd?
Om datorn trots allt skulle starta, brukar det på Asus-moderkort vara en felindikeringsröst som säger till om det är någonting som inte fungerar som det ska.
Men först tycker jag att du skall testa att nollställa ditt BIOS.
Det skall bara vara att plocka ut BIOS-batteriet samt ändra på ett par byglar. Startar inte datorn efter det, ja då är det bara operation felsökning som gäller.
Du kan ju testa med ett annat nätaggregat, eller annan processor. Om inget av det fungerar, då kan man väl konstatera att någonting hänt med ditt moderkort. Om datorn trots allt hade startat hade man ju kunnat testa att byta ut grafikkort, minne osv. men det verkar ju inte nödvändigt.
Jag kommer ihåg när min AMD Athlon XP 2000+ bara lade av när jag satt och målade på X2000 Photorealistic 1.5 och fick sitta med en 500 MHz i en vecka. Förstår hur du känner dig!
Men, stå på dig gentemot Komplett! Jag tycker att dom verkar vara ett ganska seriöst företag!
Lycka till!
Med vänliga hälsningar Pson