Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-10, 22:24   #12
fregge
Member

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Jo så mycket vet jag också, att man kan trycka på TAB, men det är ju lite fusk. Vill ju ha "kör" och inte "stop".
Hittade en readme fil som följde med rutten (Port Ogden & northern V6) där skaparen av rutten beskrev hur signalsystemet fungerar på hans rutt. Det är det motsatta än vad det är på KMJ och andra rutter. På kmj m.f. så visa signalerna "stop" om inget tåg närmar sig eller om det inte finns någon "path" där, och på hans rutt är det tvärtom, där visar alla signaler "kör" som standard, och slår om till rött endast om det finns andra tåg på linjen( som vanligt). Han beskriver hur man gör för att ändra detta så man kan få signalerna att fungera så här, men jag vet inte om det bara gäller på hans rutt eller om det fungerar på samtliga.
Jag har mailat honom nyss och väntar på svar. Skulle vara kul om man fick det att fungera! Kul att få välja egen färdväg och så man slipper "stop" hela tiden.
Då kan man äntligen göra en realistisk växlingsaktivitet, utan att behöva göra en path för hela aktiviteten, men "reverse points" m.m
Låter väll bra?!!

/ Fredrik
fregge besöker inte forumet just nu