Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-09, 11:02   #31
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Nu har jag gjort en kalkyl på detta uppdrag och jag vill ha 380 250 kr per vecka för körningen. Om ni går in på www.svttl.se , klickar på länken kontrakt och fliken Mall så ser ni precis vad som blir över på saldot längst ned.

För dessa pengar så skall jag betala två Mg-lok som jag köpt av Pussgurkan och 25 Lgjns-vagnar och jag får en liiiiten summa över som förtjänst. prisena för loken och vagnarna ser ni på länken 'Ekonomi' och 'Fordonsdata'. kom också ihåg att dessa priser, Utgifterna alltså, ändrar sig beroende på Börsen, Dollarna och räntan. ingen vet idag hur siffrorna ser ut om 15 veckor... kaske går jag då med förlust varje vecka, därför så har jag just nu en liten vinst på ca 10 000 kr i veckan för att ev kompensera för sämre tider.

Om någon annan vill lägga ett anbud så behöver jag bara veta vilka lok och vagnar ni har tänkt att köra med så gör jag en mall även för er. Sedan får RTS välja vilken som får kontraktet.

De pengarna jag eller någon annan får per vecka betalas av den virtuella hamnen. RTS får en engångssumma på 10% för att de tillhandahållit detta anbud. Om andra skulle vilja lägga ett liknande anbudsförslag så går det bra och ni tjänar lite pengar.

PS!!!
RTS måste köpa växlingslok i Kvarndalen som hjälper till att skjuta upp tåget för backen.
DS!!!

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat