Ämne: LLJ [status]
Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-13, 15:03   #528
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Tack alla för ert stöd!

Som ni sett i annan tråd, så är jag ju involverad i allra högsta grad i KMJ v4, och en högst relevant fråga som dyker upp då är ju hur går det nu med LLJ? Nedlagt, lagt i malpåse???

Nädå, inte så. LLJ går vidare, men det är en hel del kvar att göra, i synnerhet på landskap och stadsmiljöer, men även en hel del måleriövningar. Marktexturer behöver göras iordning diverse "kantdelar", ni vet dom där bitarna som man skarvar ihop olika texturer med, så övergångarna blir snygga. Bara som exempel.

Vidare må jag ju erkänna att man lessnar lite ibland då jag bara är hänvisad till de objekt som finns på freeware-marknaden och ibland funderar på om man skulle sadla om till 3D-byggare istället. Behovet av snygga svenska byggnader är stort. det är ju nånstans mellan 30 - 40 betydande samhällen i LLJ och när man inte har tillräckligt med byggnader så blir det väldigt lätt att de olika samhällena blir väldigt lika varandra. Lite trist, tycker jag.

Sedan kan jag ibland tycka att det blir mest snack om LLJ, men hela tiden är det mycket kvar. Så, att visa nya bilder med arbetet är ibland lite kluvet. Syftet har ju varit att dels kunna bidra med inspiritation till andra ruttbyggare och oxå visa att arbetet med LLJ går vidare. Men, å andra sidan väcker det ju förhoppningar till en snar release och det har ju inte kunnat införlivas än.
I det skenet så har det varit väldigt trevligt att kunna hjälpa Hawk i sina tidigare KMJ-versioner med spårarbete, då har jag iallafall bidragit till sim-rörelsen med något och inte bara snackat.

Så, arbetet med KMJ v4 kommer visst att påverka LLJ, men jag tror egentligen inte jättemycke faktiskt. Spårläggning är väl en av de delar jag gillar mest och 2 mil nya spår tar mig inte lång tid att göra. Men, två mil nya spår ger Hawk många veckors arbete , just för att det är utsmyckningen runt banan som tar tid. Så, även om innehållet i KMJ v4 är ambitiöst, så kommer det att för min del varvas bra med arbete i LLJ.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat