Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-15, 19:31   #49
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Wille

XP 3000 är inget att skryta med - Den är låst samt att 64:bitars processorerna börjar komma. Idag så skulle jag nog istället satsa på en Athlon 64 istället. 1024mb:s ram då det också börjar bli standard. Samt ett ATI Radeon 9600 XT / 9800 Pro då de är bra, billiga, snabba samt stödjer DX 9, vilket de flesta korten från Nvidia inte gör ( Geforce 5700 + stödjer Dx9). Dessutom så slår ATI Nvidia gällande bildkvalité.
Athlon XP3000+ är väl helt okej i dag, en av de snabbaste processorerna på marknaden till skäligt pris om jag inte har fattat det hela helt fel. XP3000+ ligger ungefär i paritet med Pentium 4 2.80GHz vad gäller DirectX-spel...

(XP3000+) "Inget att skryta med" - skryta? Jag tror knappast att PachEs avsikt var att skryta, den enda som försöker skryta skulle i så fall vara du - genom att försöka påvisa dina "kunskaper" om datorer. PachEs dator kommer att räcka till alldeles utmärkt tror jag.

Att 1024 Mb RAM börjar bli standard tvivlar jag inte på, men alla köper väl datorer efter egen plånbok? Och 512Mb RAM kommer du ändå långt med...

Ta av dig hatten, Cj, och en snällare ton skulle förstås inte heller skada... [}]

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat