Citat:
quote:Tidigare skrev Daniel R
Vad jag vet finns det ingen som bygger på spårvagnsnätet i Gbg till Trainz. Det påbörjades ett projekt till MSTS, men det lades ner. Kolla iaf gärna den tråden, det finns en del inspirerande bilder och nyttiga spårplaner där. Kolla här!
Jag antar att du är Göteborgare och lätt kan ge dig ut och se sträckningar, miljöer och annat, men hojta bara till om du vill ha fotohjälp.
|
Tackar, tackar. MSTS-projektet verkade stort och fint.
Jo, jag är göteborgare och har levt med spårvägen hela mitt liv, så det är inga större problem. Men det är ett stort projekt för en person, därför har jag tänkt att bygga delarna i etapper till att börja med.
Lantmäteriets bilder hjälper också till vad gäller kringliggande miljöer (även om bilderna är några år gamla, chalmerstunneln, bron från Linnéplatsen och spåren på Skånegatan finns t ex inte med).
Det enda luriga kan vara stigningar och fall, alltså höjdskillnaderna. Men det finns i bakhuvudet också...
Intressant om någon som är mer bevandrad i 3D-skapande kan tänkas göra vagnar och/eller hållplats-specifika saker och hus som mer liknar dem som faktiskt finns.
Jag återkommer med uppdaterad info.
/rojo