Visa ett inlägg
Gammal 2004-01-10, 08:34   #5
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Ähhhhh, SVTTL tillåter dig att köra vad du vill. Det innebär att du kan köra trafik, inom ekonomin på SVTTL, på rutterna SWE, NEJ, JB_R1 och VHJ.
Rutten KMJ sköts av företaget RTS och de lägger ut anbud som man ev vinner och får då 'ensamrätt' på en viss trafik under ett visst antal veckor. Idén är inte dum. Det är så länstrafikbolagen gör i verkliga livet. Det kan dock verka krångligt för vissa har jag förstått.

Om du vill köra med dina egna vagnar så möter det inga hinder hos SVTTL OM...... OM du gör ett(1) paket med alla dina lok och vagnar som blir tillgänglig för nedladdning av de som vill köra aktiviteter. Detta innebär alltså att jag INTE vill se 50 olika småpaket med ett lok eller en vagn i varje från de privata bolagen.
Alltså, gör ett paket med allt det material som du vill andvända och som är lätt hämtat på internet så ordnar jag resten.
Kom dock ihåg att rullande materiel kostar en slant att 'köpa' i ekonomin så om du bygger om t ex en X2000 så får du köra många timmar innan du får ihop pengarna att betala amorteringarna.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat