Visa ett inlägg
Gammal 2004-01-13, 20:45   #9
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Bästa att ta det igen!?

Sakerna var INTE släppta, utan skickade till mig för att testa dom. Men jag fick tillstånd att använda dom, både till NEJ och nu smalspårsrutten. Men nu har personen ångrat att han gav tillstånd för vissa objekt och dom får inte längre användas i vare sig NEJ eller smalspårsrutten!

Men oavsett om sakerna var skickade eller släppta (nerladdade), så har man fått tillstånd att använda dom, så borde man väl få använda dom!????

Jag tycker (skriver jag tycker!) att man borde få använda freeware saker fritt (utan att be om tillstånd!), så länge man ger rätt person credit för dom. Man borde också få måla om dom, om man känner för det. Det gör ju bara att vi får fler versioner och har mer att välja på (och det gangnar oss alla!).

Men jag tycker INTE man ska hämta saker ur andras rutter, det känns inte rätt och då vet man inte heller vem som ska ha credits (vilket ofta står i readme, om man laddar ner objektet!).

Jag är inte arg för att detta hänt (mer chockad!) och jag tycker inte ni ska vara det heller. Jag skrev bara för att försöka förklara varför rutten inte blir gjord och varför inte det blir nån NEJ 2.....inte för att få nån "häxjakt" på dom som gör alla fina objekt.

Jag tackar för det stöd jag fått av er och hoppas att ni slipper råka ut för nått liknande!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat