Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-03, 08:53   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Att ge credit borde ju va en självklarhet, så jag förstår inte varför vissa inte kan ge byggarna det??????

Är det ork som saknas? Men dom har ju ork att bygga en rutt.... Eller har dom problem att skriva sin readme-fil? Om det är sistnämda problem, så kan man ju lägga alla readme som följer med objekten i en egen mapp och skicka med rutten. Döp mappen till credits t.ex.

Är det mycket objekt och filer, så kan man av misstag glömma nån. Och det är tråkigt, men att bara strunta i att ge credits är mycket dåligt gjort!

Att göra en typ add-to-credit fil låter mycket vettigt.
Då är det ju bara att kopiera över den texten till sin egen readme-fil.

När det gäller att packa, så tycker jag att man ska kunna zippa upp objektet på skrivbordet och att det då blir en mapp (har nämligen hänt att man fått filer över hela skrivbordet!).

I den mappen borde det finnas en readme, add-to-ref, ev. en add-to carspawner och en add-to-credit samt en shapes-mapp och en textures-mapp. Då blir det bra struktur (tycker jag!).

Att ha alla filer löst i samma mapp kan bli en mardröm för den som tänker installera objektet. Speciellt om det är ett paket av något som man laddar ner.

Om man ska ha readme och add-filerna på både svenska och engelska, så kan man lägga dom filerna i 2 mappar, en eng och en swe mapp!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu