För det första instämmer jag i det flertalet av inläggen, en freeware är fri att använda efter eget gottfinnande, så länge man inte gör pengar på den (det är innebörden i ordet Freeware). Naturligtvis skall man hedra dem som hedras skall en egen creditfile är ett bra sätt. Har själv råkat ut för en "stöld" där någon annan tog åt sig äran (T21 på en utlänsk sida), det blev ett rackarns liv inte från mig men från andra som laddat ner min version. Efter lite påtryckningar från sysopen på den sidan ändrade "Tjyven" crediten
Personligen hadde jag kunnat leva med felet, Jag får ju så mycket beröm ändå inte minst i detta forum (svårigheten är bara att inte spricka av stolthet)
Själv tycker jag att det bästa sättet att distrubuera alster är med Install Creator, där man har alla möjligheter att ställa in placering i mappar, visa credit, ge informationer om laddning placering etc, man kan även ställa in en annan placering än defaultmappen (för den avancerade användaren)
naturligtvis lägger man till bilder, readmefirst file och Creditfile utanför programmet, och zippar hela paketet före distrubution
|