Citat:
quote:
Sen undrar jag, varför vissa rutter hackar väsentligt mkt mer än andra, trots att jag ställt ner grafiken på min dator för att ligga över 10-12 FPS som jag anser vara ett minimikrav för att kallas flyt.
/ P E
|
Hej

Det har med ruttens uppbyggnad att göra.
Som dom flesta som bygger rutter, så bryr dom sej inte om att de hackar, eller så vet dom inte hur man ska få bort hacken.
Viktiga faktorer som får ner laddhacken är att man bara använder små texturfiler, helst DXT1 komprimerade.
Viktigt är att man går igenom alla shapfiler och ställer ner synligheten till ett minimum.
Detta får man ju ta lite från fall till fall, då vissa objekt kräver längre synlighet. Typ ett stort pappersbruk, som ser rätt fånigt ut, om de poppar upp på 300 meter.
Det gäller ju att få 3D-byggarna att dra ner på antal polygoner också och helst få dom att bygga med LOD(objektet synbart i olika steg).
Tre gyllene regler:
Kort synbarhet(1-300 meter på småobjekt, hus 4-800 meter, beroende på vart dom står.)
Små texturer(256x256 helst DXT1-komprimerade)
Minimum av polygoner
På detta sätt så får man en rutt att flyta bra.
Hawk