Jag har testat tåget och är mer än jättenöjd, det är jättesnyggt. Att förarhytten är mörk och inte så ljus är ett lyckokast tycker iaf jag. Jag kör aldrig med hytt bla därför att många hytter är så ljusa så att man blir "bländad" av hytten.
Det vore ännu bättre om detta "blänk" kunde tas bort så att hytten blir aningen mörkare.
Jag tycker även att nödbromsknappen samt fram/back-knappen borde göras lite mörkare så att dom "smälter" in lite bättre.
Övrigt:
När man startar tåget får man felmeddelandet "Failed to find SMS file" vilket beror på ett mindre fel i wag-filerna
SJ_B9.wag samt
SJ_BFS9.wag.
Lösning:
Ändra raden
Sound ( "DZUG_AUSSEN.sms" ) till
Sound ( "..\\..\\SJ_AB9\\SOUND\\DZUG_AUSSEN.SMS" ) i .wag-filerna
SJ_B9.wag samt
SJ_BFS9.wag.
Coupler Broken:
Första gången jag körde tåget i en mindre aktivitet fick jag det mindre älskade Coupler Broken varpå aktiviteten avbröts. I lokets eng-fil samt i vagnarnas wag-filer kan det dock lätt ändras så att man löper mindre risk att mötas av Coupler Broken:
Från:
Stiffness ( 1e6N/m 2e6N/m )
Damping ( 1e6N/m 1e6N/m )
Break ( 3.2e6N 3.2e6N )
r0 ( 20cm 40cm )
Till:
Stiffness ( 2e7N/m 5e6N/m )
Damping ( 1e6N/m 1e6N/m )
Break ( 5.2e6N 5.2e6N )
r0 ( 0.1 1e9 )
Bromsar:
Jag skulle vilja att tågets bromsar ligger på när man startar en aktivitet. Nu är bromsarna lossade och startar man ofta tåget i en upp- eller nedförsbacke så börjar tåget att rulla innan man hinner bromsa. Hur man fixar det har jag inte tittat närmare på, så en lösning får jag ev återkomma med.
Strålkastarljus:
Det vore toppen om man innefrån hytten kunde se när halvljuset tänds. Nu ser man "bara" ljuset först när heljuset tänds. Det går att fixa i lokets eng-fil precis som jag gjorde med X2000 Photorealistic 2.0.
Tuta:
Signalhornet fungerar inte, här är det tyst.
Ventilatorer:
Att ventilatorena kan slås på är kanon. Jag tycker att dom är lite för höga bara. Att sänka deras ljudvolym skulle vara mycket bra.
Ljudet:
Skönt att ljudet inte är det standardljud MSTS har i sina lok och vagnar. Tyskarna är bra på att göra ljud, jag använder deras ljud i alla lok och rutter jag kör med/på. [8D]
Till sist:
Kommer det att finnas en passview i den färdiga versionen?

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler