Antivirus/brandväggsprogram i alla ära men glöm inte bort att ta regelbundna säkerhetskopior på dom data du inte vill förlora.
Säkerhetskopior är bra att ha den dag man får in ett elakt virus i datan eller vid andra tillfällen då man kanske raderat en fil som man inte borde raderat eller vid ett annat datorhaveri. Sparar man dessutom säkerhetskopiorna på annat ställe än där man har datorn så är man dessutom skyddad vid ev brand el dylikt. Då gäller det att detta "annat ställe" inte är i rummet bredvid utan i en annan byggnad, helst en bit ifrån varandra.
När det gäller säkerhetskopiering rekommenderar jag varmt
NTI Backup NOW! 3.0. Med det programmet kan man bränna sina säkerhetskopior direkt till CD eller DVD eller annan hårddisk. Det är många gånger jag raderat någon fil för att en vecka senare kommit på att jag behövt den. Då har det bara varit att ta fram en säkerhetskopia och återställa filen/filerna.
Programmet för säkerhetskopiering som medföljer Windows duger iofs alldeles utmärkt men NTI Backup NOW har bättre funktioner tycker jag, bla att kunna bränna direkt till CD/DVD, mediaspanning samt lösenordsskydd.

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler