Hejsan!
Jag lyckades bränna både moderkort och processor. Köpte Intel denna gång, då många tycker dom är bättre (kallare och stabilare!) än AMD. Ville testa och bilda mig en egen uppfattning om det!
Hade inte råd med en P4:a dock, så det fick bli Celeron 2.6 GHz. Monterade och allt funka bra utom värmen. Med orginal fläkten (den som följde med) blir tempen runt 50 grader. Det "måste" bara vara för mycket!?????
Min AMD XP2000+ jag hade innan låg på runt 50 grader med en Taisol fläkt. Var in till stan och fick tag i en Artic Cooling Super Silent 4 TC, som enligt handlaren var bland det bästa just nu. Upptäckte att den var termostatstyrd efter jag monterat den. Så nu åker tempen berg och dalbana mellan 46 - 56 grader nästan hela tiden. Varven åker ju också berg och dalbana och det är inte roligt det heller.
Jag har kollat tempen i både bios och PC Probe!
Nu undrar jag, är det bara snack att Intel är kallare än AMD? Eller är det jag som inte har en bra fläkt? Men måste man ha en superfläkt och kanske chassifläktar för en bra temp på Intel? Det trodde jag inte skulle behövas....
OBS! Datorn är oklockad!
http://pirpen.cjb.net/