Citat:
quote:Tidigare skrev knebert
Hej!
Har ett litet problem som har uppkommit på min rutt. Undrar om det finns någon som kan förklara detta.
Som ni kan se av denna bild så är det ett rött streck. Jag har lagt 2 växlar mot varandra för att få både norr- och södergående tåg att komma in på samma spår. Skall komma ett stickspår senare. Vad kan detta bero på? Får upp denna ruta när jag högerklickar på växeln.
Finns det någon förklaring? Dessutom när jag sparat och går in i MSTS och skall testköra rutten så är den BORTA!!!! Har ej använt dynamic track eller X-Tracks. Hoppas det finns någon som har en förklaring till detta.
MVH Kenneth
PS Rutten är NDK 3.0 och skall bli en skånsk fiktiv rutt. Bilder kommer senare. DS
|
Tror vi behöver backa lite... Man blir lätt blind på det man ser från sin egen horisont och det jag såg var en hastighetsskylt som satt på en växel, som inte alls är en rekommendabelt.
Men, vad är ditt huvudproblem, egentligen... I din första bild ser jag förutom skyltarna inget bekymmer. Det röda sträck vi pratar om i den första bilden är ju helt korrekt och visar nod-punkten. Röda sträck är bra sträck. Blåa sträck är bara bra när dom sitter i slutet av ett spår, t.ex vid en stoppbock.
När du går in i MSTS, har du gjort en ny aktivitet då? Har du haft en gammal som går genom den här spårsektionen där du lagt in växlar, så är den pathen obrukbar, den har fått en "broken path". En sån kan du inte starta överhuvudtaget.
Så, lite mer runtomkring-information vore bra o ha. Lessen om jag inte benade lite mer i frågeställningen från början, men jag triggade på hastighetstavlans placering.
/Mats A