Visa ett inlägg
Gammal 2004-05-06, 16:40   #9
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Alla typer av svenska objekt, fordon what-so-ever är jag totalt ointresserad av i dagsläget om jag ska vara ärlig... Men, det är bara min högst personliga uppfattning och inte på något sätt för att misskreditera de duktiga fordonsbyggare som skapat den samling som vi idag har... men, antalet objekt som vi har av svensk art är dock inte alls lika lysande tillgång på...

Behovet är så stort, så för min del är det mindre intressant att speca vad, utan åt andra hållet, objektbyggaren måste själv känna vad han vill bygga. Jag tänker ofta när jag är ute i verkligheten, det där objektet skulle vara bra att ha och så bränner jag av bilder på det. Bättre att jobba åt det hållet, då det blir av mindre art "beställningsjobb" och mer av vad man själv tycker är roligt att bygga, samt kan skaffa underlag för.

Min personliga önskan är nog att objekten i första hand ska vara baserade på foton.

Nu en liten brandfackla... Det har inte varit något större intresse bland oss att bygga objekt till MSTS och det i sig kommer ta kål på intresset att bygga rutter till MSTS. Om ni tillåter och låter bli att dra igång nått MSTS-Trainz-argumentation, så kan jag nog konstatera att det är i dagsläget bra mycket attraktivare att bygga rutt till Trainz med den mängd av fina svenska objekt som finns där.
Det är på nått sätt som om folk blir mer upprymda och uppmärksammade om man bygger ett lok. Men, vem bryr sig om någon snickrar ihop ett snyggt svenskt stationshus eller en serie med nya gantrys? Användarna är ju bara en liten mängd ruttbyggare... Men, i förlängningen kanske det blir roligare att bygga rutter till den simulator som har mest objekt att bygga med, det är ju naturligt... Och, det är inte MSTS i dagsläget.

Detta sagt i ljuset av att skapa tillräckligt intresse för att bygga rutter till MSTS, inte för att dra igång någon "vi ska köra om Trainz"-resonemang. Jag lovordar de starka insatser som de svenska objektbyggarna till Trainz har gjort och kan känna en viss avundsjuka att det inte finns motsvarande på MSTS-sidan.

Kanske känslig fråga, men jag tror nog att det ligger en del sanning i det. Men, rubriken var ju brainstorming, så ämnet borde vara ok. Bra initiativ till den här tråden.

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat