Detta är bara snack. Det är faktiskt ni som vill ha fordonen så fort som möjligt. Jag lägger aldrig in fordonen före kontraktet om inte ni vill det. Den enda, jag upprepar, den enda som är duktig på att poängtera detta är CT Inc och de får inte heller fordonen före.
Tittar man sedan på verkligheten så hävdar jag med bestämdhet att inget bolag i Sverige får sina fordon samma dag som man börja med kontrakten, alltså körningarna.
Angående lånen så är alltså denna möjlighet borta från och med vecka 26. Sedan kan ni ju försöka att starta ett nytt bolag om ni vill. Men det problemet får vi ta den dagen den kommer.
Jag vill klarlägga hur ordergivningen går till hos SVTTL.
- SVTTL får mail på olika order som skall utföras. Just nu ligger det 16 olika order och väntar.
- SVTTL tar dessa order i tur och ordning, det är alltså datumet för mailet som gäller.
- Handläggningen av dessa order tar olika lång tid beroende på vad det är som skall göras. En ihopslagning av olika företag tar faktiskt lite tid att göra som ett exempel.
- Kontrakten börjar gälla 'så fort SVTTL hinner göra dessa'. Det innebär normalt ca 1 veckas handläggning med ett undantag. Det är om jag är borta och jobbar och inte kommer åt datorn. Nu har jag jobbat 110 timmar de senaste två veckorna för att kunna få frivecka och jag hinner ikapp allting under veckan som kommer.
- Något startdatum från operatörernas sida finns inte. Däremot kan ni skriva ett datum när ni vill att detta skall gälla och jag gör vad jag kan för hålla det löftet men jag tänker inte sjukskriva mig från mitt vanliga jobb för att uppfylla löftet.
Till sist en lite fråga. Jag vill ha en direktlänk till Mickes Pass 80 vagnar som skall ha en sovvagn litt WL6 som kallas för nattvagn. Finns inte denna vagn så kommer jag att göra om alla kontrakt som har denna vagn på Torsdag kväll och sätta in WL4 istället. Jag vill också veta om det finns BC4 till MSTS, samma sak här. Finns det inte sätter vi andra vagnar istället.
M v h
/Pursche
www.svttl.se