Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche
Det finns ett mindre problem här.
- Jag kommer hem på fredag kväll efter att ha jobbat ca 50 timmar.
- Jag har ca 40 olika uppgifter att göra i ekonomin innan den kan uppdateras på hemsidan och där vi har lagt in de nya veckosiffrorna. Dessa har kommit med mail under veckan.
- Varje kontrakt som görs har numera en tidtabell och en aktivitet som är till 80% klar. Detta innebär att varje nytt kontrakt tar ca 40 minuter att göra.
- När dessa kontrakt är klara, brukar vara på söndag middag, så ser jag hur många timmar varje bolags anställda jobbar per vecka.
Efter detta kan jag göra två saker.
1. Jag kan ta bort antalet kontrakt på fliken 'sammanfattning' i ekonomin tills alla bolag är nere på 40 timmar eller mindre.
2. Jag kan skicka ett mail till företagens 'högsta höns' och påtala att förarna jobbar för mycket och att man får en vecka på sig att hitta förare annars får man inga inkomster veckan därpå.
Jag använder mig av alternativ nummer 2. Detta har fungerat bra sedan V46 förra året och ingen har sagt något. Detta kommer jag att göra i framtiden också MEN........... Det finns ett undantag. Traffico har 73 timmar per förare. Detta är naturligtivs inte bra av mig och detta beror på att uträkningen 'Arbetstid per förare' inte delades med det totala antalet timmar. V18 började man köra ett upplägg med X14 och jag märkte inte detta förräns denna helg. [V]
Alltså väntar jag på förarnamn och får jag inte dessa (de har alltså veckan på sig) så blir det inte heller någon imkomst till helgen.
De andra har jag fått mail ifrån så det är fixat men jag har inte uppdaterat hemsidan ännu.
M v h
/Pursche
www.svttl.se
|
Undrar vart man hittar aktiviteterna?