Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche
Det finns ett mindre problem här.
- Jag kommer hem på fredag kväll efter att ha jobbat ca 50 timmar.
- Jag har ca 40 olika uppgifter att göra i ekonomin innan den kan uppdateras på hemsidan och där vi har lagt in de nya veckosiffrorna. Dessa har kommit med mail under veckan.
- Varje kontrakt som görs har numera en tidtabell och en aktivitet som är till 80% klar. Detta innebär att varje nytt kontrakt tar ca 40 minuter att göra.
- När dessa kontrakt är klara, brukar vara på söndag middag, så ser jag hur många timmar varje bolags anställda jobbar per vecka.
M v h
/Pursche
www.svttl.se
|
Vad jag frågade var alltså
1) Varför betalas endast för förare?
2) Vad ska vi göra åt den dåliga redovisning av hur dessa jobbar
Som jag ser det skulle en ny ruta på kontrakten där excel automatiskt räknar ut ett belopp för PERSONALkostnaden baserat på dels antal timmar tåget rör sig, dels antal passagerare tåget får ta. På detta vis ryms "samtlig" som en enda utgift, dels får SVTTL mindre att hålla reda på eftersom bolagen då inte måste ange namn och antal förare till SVTTL så fort en änding uppstår.
En mereffekt av det är att allt blir mer lättöverskådligt, som det är nu har vi ju svårt att hålla reda på var våra tåg är... ska vi då inte göra om systemet med att redovsia var våra förare är?
http://www.seaside.se/~sea1712d/