[

)][

)][

)]
Janne har nog en poäng där
Just nu Juni / Juli ett nytt chipset på gång från intel , nya grafikmotorer på g från Nvidia, "snabbare" processorer från intel.
Och även om man som jag inte är torsk på det alldra senaste (vilket jag är) så brukar ju priset på det som idag är det värsta rasa med 50%, vilet kan vara värt att vänta på.
När det sen gäller valet av delar så kan jag bara av egen erfarenhet rekomendera ASUS moderkort typ P4C800E- delux lite dyrare men klart bäst både i prestanda och möjligheter (kolla på hemsidan för det moderkort du väljer för att se kända buggar och fel Typ: trivs detta kort med det grafikkortet typ, samt att det finns uppdateringar på drivrutiner och bios har sett skrämande exempel på andra märken där man fått vänta i månader innas könda buggar är fixade)
Efter att testat ett flertal grafikkort KAN JAG BARA SÄGA Nvidia
Skit i ATI det är bara att tigga om problem , dåliga drivers, sena uppdateringar, instabila kort, och oerhört känsliga för statiska stötar.
Ang HD köp ett kort med Raid 0 detta innebär att haastigheten på diskhanteringen i stort sett dubblas (man delar informationen i 2 delar och skriver till bägge diskarna samtidigt)
Köp 2 120 GByte diskar (Hitachi)
och lycka till