Pson: Jag har haft 2 Geforce tidigare och inte haft några problem med vare sig drivare eller annat. Att det blev ATI nu, är mycket p.g.a. det jag hört av dig, att dom hade kommit till rätta med sina problem + att det stod bra om dom i testerna....
Kolla Sweclockers forum och jämför mellan dom som har problem med ATI och dom som har problem med Nvidia, så ska du se att det är överlägset bra många fler med ATI-problem!
Visst kan en del ha otur med sina kort och kanske få ett felande, men det är alldeles för hög felprocent på ATI. Det kan ju vara så att du hade en otrolig tur och fick det kort av 100 som funka!?
bombardier: Jag skrev inte att kortet var ok. Jag skrev: "Jag köpte ett 9800pro för c:a 2000 och det tycker jag är ok!" Det kan man ju tolka fel, men jag menade att det var bra pris för ett så snabbt kort! Problemen har jag haft hela tiden, men trot att jag skulle kunna fixa dom genom inställningar eller rätt drivrutin....och hade problemen gått att lösa (vilket jag hoppats på!), så hade jag varit helnöjd.
Kortet går ju att använda, men det är fullt med små problem som jag inte hade med Geforce korten och det är det jag blir sne på!
Knebert som skrev i min tråd har jag pratat med, han har ett MX-kort inte FX (felskrivning!). Och jag hade inte hans problem med mitt förra kort (TI4200).
Alla får tycka som dom vill, men jag kommer inte köpa ATI nästa gång....
http://pirpen.cjb.net/