Nu är det ju på det sättet att den banan inte finns inom SVTTL idag. Alltså kan man inte heller köpa och sälja saker för den banan.
Ni måste skilja på vad som skrivs på detta forum av olika operatörer och vad som händer i ekonomin. Alltför ofta får jag läsa (när jag är ute på mina veckojobb) hur man ifrågasätter att SVTTL kan gå med på än det ena och än det andra. Och detta utan att jag har skrivit ett ord om saken.
Helt klart är det så att CT Inc i vissa fall svävar ut långt utanför ramarna för SVTTL på detta forum MEN..... Det är ingenting som sedan kommer med i ekonomin. Helt klart är också att både Alaska och AndreasRosen i vissa fall har ifrågasatt varför SVTTL kunde gå med på de sista ideérna och detta alltså utan att jag med ett ord har skrivit om saken. Dessa utsvävningar är dock inte enbart dåliga. Många bra saker kommer jag på genom att läsa om dessa ideér. Kanske jag måste öppna ännu en smalspårsrutt snart.......
Nu bortser vi från denna urspårning. Idén med remissförlag för att få tillstånd regler inom SVTTL låter som en bra ide. Denna vill jag gärna se uppstartad idag. Skriv era frågor och ideér här och som överskrift skriver ni t ex "Remiss 1" osv.... Av dessa så ordnar vi med regler som passar för alla.
Varför jag ville starta om var att allt då blir nollställt men även detta är naturligtvis en förhandlingssak. Om ni inte vill det så skiter vi i det. En omstart skulle med morgondagens regler (inga kortlån) vara en katastrof för ruttägaren som skulle behöva köpa rutter för 7 miljoner och initialt inte få in några pengar alls.
Så... Nu vill jag ha många bra ideér inskrivna här tack. jag kan börja på en helt egen.
M v h
/Pursche
www.svttl.se