Jag gav själv upp! När jag väl hittat tågen för nedladdning fungerade det inte eftersom det saknades filer och krånglade. Till slut lärde jag mig Activity Editor och ändrade i aktiviteterna. Det är nämligen aktiviteterna som kräver vissa tåg, kom jag på, genom sina s k consist. Om man byter ut de tåg i Activity Editor som den som skapat aktiviteterna lagt in mot sina egna nedladdade redan befintliga tåg så fungerar allt utmärkt! På det sättet kom jag förbi alla evinnerliga felmeddelanden (på saknade tåg och felaktigheter i aktiviteterna). Det tog några timmar att lära sig Activity Editor och det var väldigt välinvesterad tid. Jag upptäckte nämligen att vissa tåg och vagnar inte går att finna för nedladdning i komplett skick. Med goda msts-vänner löste det sig ändå.
Nu sitter jag och filar på lite olika aktiviteter till den utmärkta banan VHJ som kommer att innehålla ett minimum av "säkra" och lätthittade tåg samt en instruktion om hur man byter ut standardtågen mot sina egna favoriter. Det är inget nytt som inte går att finna på detta forum, men för nybörjaren behöver informationen vara samlad.
|