Denna hobby tycker jag har kostat användarna tillräckligt mycket redan. Den är inte gratis! Man måste ju ha en dator för att kunna utöva den....
Sen får man tänka på att det är många ungdommar sysslar med den. Dom har ju inte så mycket pengar att röra sig med. Dson säger: "Vi ungdommar t.ex, vi har väldigt ofta en månadspeng/veckopeng som ofta är runt 200-300/50-60 kr."
Om det är rätt eller fel av dig att ta hela månadspengen från honom, för att kunna köpa några böcker och lite tidningar, är nått du får fråga dig själv. Mitt svar vet ni redan!
Ni säger hela tiden att ni inte tjänar så mycket på att syssla med payware. Varför då syssla med det? För att det hjälper er att köpa lite tidningar? Skulle ni inte kunna köpa dessa tidningar och böcker ändå?
Du (Fredrik) säger ju: "Jag har långt tidigare köpt 20 årgångar av tidningen TÅG (200 tidningar) något som jag nu kunde få ersättning för." När du köpte dom kan du väl knappast ha trott att det var nått du skulle få igen pengarna för???? Och tidningarna hade du väl köpt i vilket fall som helst eller?
Angående sponsorer, så vet jag inget om det. Det var därför jag frågade. Hörde förut att det var hur lätt som helst att få gratis webplatser. Men det har väl ändrats????? Eftersom tågsimulatorer har utövare som är alltfrån 2 år till döden, så trodde jag att det kunde vara intressant med reklamplats och länkningar från dessa sidor....
Fredrik, jag förstår inte vad du menar med taxibolag och festa????? Menar du att STW är som ett taxibolag? Eller att festa är en hobby? Jag ser inte festa som en hobby och går jag ut, så ser jag taxiresan/bussresan hem som en del av kostnaden för den kvällen. Men jag förstår inte vad det har med tågsimulatorer att göra?
rotten: Till Flight Simulator så vet jag inget om payware, men till Train Simulator, så kan man inte prata om att payware är lika med kvalitét.
Knebert säger att han är villig att betala självkostnadspris för att få en cd i brevlådan. Det har jag inget emot. Det ser jag som en bra service för dom som har modem (även om det payware också!). Men att istället ta 250-300 spänn för samma cd, det är inte OK (inte enligt mig!).
http://pirpen.cjb.net/