Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-13, 06:45   #21
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag håller med i en sak Pierre. Den ekonomiska statusen för ungdomarna kan naturlgitvis inte jämföras med t ex min eftersom vi lokförare tjänar hyfsat med pengar. Därför är det bra att det finns freeware. MEN.... Denna åsikt används allt som oftast också för den piratkopiering som florerar i världen. Detta lär vi aldrig kommma ifrån.
Det viktigaste för mig, oavsett om det gäller denna diskusion, den avreglerade järnvägen i Sverige, sjukvården eller någonting annat är att det finns alternativ. Skälet till att vi idag har minst 3 månaders väntetid på t ex en bilbesiktning är just avsaknaden av alternativ. Monopolet härskar. Det finns väldigt många freeware till MSTS och dessa duger till 99% av oss som håller på med t ex MSTS. Ett program som Jumper (den gör markerfiles till rutter) finns som freeware där alla kan använda programmet men inte göra egna Markers. Detta program räcker för 99% av MSTS-spelarna. För mig som håller på med rutter räcker det inte utan jag betalade ca 100 kr för detta helt underbara program och kan nu hoppa omkring i Rutteditorn eller Mosaic med ett enda musklick på den sträckan som är inladdad.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat